VRML 2.0 sourcebook

Por: Ames, Andrea L [, autor]Tipo de material: TextoTextoEditor: New York: John Wiley & Sons, Inc., 1997Edición: Segunda ediciónDescripción: xxxiii, 654 páginas: ilustraciones más 1 CD RomTipo de contenido: text Tipo de medio: unmediated Tipo de portador: volumeTema(s): REALIDAD VIRTUALClasificación CDD: 006
Contenidos:
Chapter 1.- Introduction to VRML -- Chapter 2.- Key concepts -- Chapter 3.- Building and grouping predefined shapes -- Chapter 4.- Building text shapes -- Chapter 5.- Positioning shapes -- Chapter 6.- Rotating shapes -- Chapter 7.- Scaling shapes -- 8.- Animating position, orientation, and scale -- Chapter 9.- Sensing viewer actions -- Chapter 10.- Controlling appearance with materials -- Chapter 11.- Grouping nodes -- Chapter 12.- Inlining files -- Chapter 13.- Buildinig shapes with points, lines, and faces -- Chapter 14.- Building elevation grids -- Chapter 15.- Building extruded shapes -- Chapter 16.- Binding colors to points, lines, faces and coordinates -- Chapter 17.- Mapping textures -- Chapter 18.- Controlling texture mapping -- Chapter 19.- Controlling shading -- Chapter 20.- Lighting your worlds -- Chapter 21.- Creating shiny shapes using materials -- Chapter 22.- Adding a background -- Chapter 23.- Adding fog -- Chapter 24.- Adding sound -- Chapter 25.- Controlling detail -- Chapter 26.- Controlling the viewpoint -- Chapter 27.- Sensing viewer proximity -- Chapter 28.- Adding anchors -- Chapter 29.- Providing information about your worlds -- Chapter 30.- Creating program scripts -- Chapter 31.- Creating new node types.-
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Chapter 1.- Introduction to VRML -- Chapter 2.- Key concepts -- Chapter 3.- Building and grouping predefined shapes -- Chapter 4.- Building text shapes -- Chapter 5.- Positioning shapes -- Chapter 6.- Rotating shapes -- Chapter 7.- Scaling shapes -- 8.- Animating position, orientation, and scale -- Chapter 9.- Sensing viewer actions -- Chapter 10.- Controlling appearance with materials -- Chapter 11.- Grouping nodes -- Chapter 12.- Inlining files -- Chapter 13.- Buildinig shapes with points, lines, and faces -- Chapter 14.- Building elevation grids -- Chapter 15.- Building extruded shapes -- Chapter 16.- Binding colors to points, lines, faces and coordinates -- Chapter 17.- Mapping textures -- Chapter 18.- Controlling texture mapping -- Chapter 19.- Controlling shading -- Chapter 20.- Lighting your worlds -- Chapter 21.- Creating shiny shapes using materials -- Chapter 22.- Adding a background -- Chapter 23.- Adding fog -- Chapter 24.- Adding sound -- Chapter 25.- Controlling detail -- Chapter 26.- Controlling the viewpoint -- Chapter 27.- Sensing viewer proximity -- Chapter 28.- Adding anchors -- Chapter 29.- Providing information about your worlds -- Chapter 30.- Creating program scripts -- Chapter 31.- Creating new node types.-